De eerste week zit er alweer op - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Erik, Davina, Caye en Fiènne Winden - WaarBenJij.nu De eerste week zit er alweer op - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Erik, Davina, Caye en Fiènne Winden - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er alweer op

Door: Erik van Winden

Blijf op de hoogte en volg Erik, Davina, Caye en Fiènne

15 November 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Hoi allemaal,

Bij deze het reisverslag van de eerste week van onze trip door Honduras en Guatemala.

Maandag avond 8 november zijn we na een reis van bijna 22 uur (van deur tot deur) aangekomen in San Pedro Sula in Honduras. Een stadje waar niet veel te beleven is en we dus ook niet lang gingen blijven. De volgende ochtend stond een bustrip naar La Ceiba op de planning zodat we om 16:00 uur de boot naar het eiland Utila konden gaan halen.
sOchtends moesten we eerst echter het een en ander regelen voor en auto zodat we ook het tweede gedelte van vakantie vervoer zouden hebben. Na alle papieren formaliteiten waren we net te laat bij de bus en daardoor ook net te laat bij de boot en dus een nachtje langer in La Ceiba dan gepland. Op zich leek dat niet erg, aangezien in de Rough Guide stond aangegeven dat het nachtleven van deze stad zo´n 7 dagen per week leuk is, dus zijn we een rondje gaan wandelen. Alles bleek echter behoorlijk uitgestorven en aangezien wij ook nog steeds een jetlag hadden, lagen we redelijk bijtijds op bed.

Woensdagochtend hebben we alsnog de boot gehaald en zijn we op Utila aangekomen. Daar hebben we direct een duikschool opgezocht en ook bij die organisatie een hotel kamer geboekt. Superleuk hotel, in een groene omgeving, met een barretje dus prima om een paar nachten door te brengen. Helaas viel het weer niet echt mee. Best regenachtig, maar met een kaartspel op en overdekt terrasje was het ook prima vertoeven en konden we een beetje rondkijken naar wat voor een volk er op straat rond loopt.
Daar zaten best wat vage figuren tussen...

Donderdag en vrijdag hebben we lekker gedoken. Best een mooie onderwaterwereld, maar helaas geen walvishaai kunnen spotten. Verder wel prima vermaakt onderwater!

Zaterdagochtend vroeg (6:20 uur!!)de boot weer genomen naar La Ceiba. HElaas was 1 motor kapot, waardoor de reis een half uur langer duurde dan op de heenweg. In La Ceiba was het in de ochtend erg regenachtig. Nog flinke buien, maar dat was voor die dag op zich wel goed. We hadden namelijk een rafting trip geboekt voor de middag, dus wild water in de rivier is dan wel lekker!

Het raften was dan ook super leuk, flinke wilde stukken, een behoorlijke stroming en veel lol gemaakt onderweg.

sAvonds gingen we nog even stappen in La Ceiba. Het was nu weekend, dus dat moest helemaal goed gaan komen. De vermoeidheid van het duiken en raften zat er echter nog aardig in dus het was niet echt de planning om het heel laat te gaan maken. En toen we in de laatste tent stonden, was het ook erg snel afgelopen. Wat een vage bedoeling... Vreemde mensen, iemand die voor ons hoertjes, wiet, en andere drugs ging regelen, een hele vage nicht die vreemd stond te dansen en erg handtastelijke vrouwen...

Zondagochtend zijn we weer op de bus naar San Pedro Sula gestapt om onze auto op te halen. Die zou namelijk bij de verhuur klaar staan. Daar aangekomen bleek de aanwezige persoon nergens vanaf te weten... Na het nodige zoekwerk bleek er opeens een brief op de deur te hangen waarop alles uitgelegd stond en dat er dus toch en auto voor ons klaar stond. Lekker wakkere vent dus...

Maar we hadden onze auto en zijn die dag doorgereden naar Copan. Daarover later meer want we gaan nu eten en bier drinken in Antiqua, waar we inmiddels zijn aangekomen.

• 19 November 2010 - 00:45

Ron:

leuk hoor. en het bier smaakt daar dus ook best aardig. In thialand was het chang bier nog steeds lekker. wel wat sterk (6.4%)na al dat Qingdao bier..(3%)
    Veel plezier, en schrijf weer eens wat nieuw..