So far, so very good - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik, Davina, Caye en Fiènne Winden - WaarBenJij.nu So far, so very good - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik, Davina, Caye en Fiènne Winden - WaarBenJij.nu

So far, so very good

Blijf op de hoogte en volg Erik, Davina, Caye en Fiènne

22 September 2015 | Australië, Sydney

Hoera! We zijn in Sydney! Na bijna 29 uur van huis tot hotel, waarvan 20 uur in het vliegtuig, kunnen we zeggen dat ons Australie-avontuur echt begonnen is. Het was een ambitieus plan om dit met een baby van 10 maanden te gaan doen en we moeten zeggen dat we niet naar de vlucht uit hebben gekeken. Gewapend met monddoekjes, waterfles, neusspray, afleid-speelgoed, lekkere hapjes, borstvoeding en speentjes (allemaal voor Caye hè) hoopte we het beste van de vlucht te maken. We hadden dan ook al in ons hoofd hoe deze blog zou beginnen. Zoiets van 'Na het zuur komt het zoet' of 'na regen komt zonneschijn'. Maar dat blijkt helemaal niet nodig! Onze kleine man heeft het fantastisch gedaan! Hij ging tijdens de vlucht naar Hong Kong heel lief slapen en heeft geen moment gehuild. Hij heeft vriendjes gemaakt met onze buurman in het vliegtuig (een Australiër die van Amsterdam tot aan Sydney naast ons heeft gezeten), stewardessen versierd en nieuwsgierig naar alles en iedereen om zich heen gekeken. De vlucht naar Sydney startte hij ook weer fantastisch. Alleen nadat we hem tijdens turbulentie slapend uit zijn wiegje moesten halen, waar hij wakker door werd, was hij er klaar mee. Maar wie zou dat niet zijn na ruim 20 uur reizen. We zijn dus trots en blij dat het zo goed is gegaan. Caye heeft blijkbaar de reisgenen van beide kanten doorgekregen.

Reizen met een baby blijkt trouwens veel voordelen te hebben. Het opent letterlijk gesloten deuren (en toegangspoortjes). We hebben nergens lang hoeven wachten, kregen een business class behandeling bij de bagagecheck, liepen zo langs rijen met wachtende, geërgerde mensen en mochten als eerst boarden, samen met de rolstoelers. Hadden we dat eerder geweten.

Nu zijn we in Sydney en voelen ons wat gammel van het tijdsverschil. We doen het de komende dagen dan ook lekker rustig aan. En wat boffen wij dat we dit mogen/kunnen doen. We zijn naar Harbour bridge en het Opera house gewandeld, wat er in het echt natuurlijk weer anders uitziet dan we verwachtten. Maar wat super gaaf om hier, bij deze iconische bouwwerken aan de andere kant van de aardbol, te staan.

Donderdag vliegen we door naar Cairns, waar we ons onderkomen voor de komende 3 weken op zullen halen. We houden jullie snel weer op de hoogte van onze belevenissen. We vinden het super leuk dat jullie digitaal met ons 'meereizen'!

• 22 September 2015 - 08:40

Mariet:

Photo's or it didn't happen ;-)

Klinkt iig allemaal goed!
    Nu lekker genieten van het lekkere weer en de mooie omgeving!

• 22 September 2015 - 08:44

Gea En Mannen:

Wat super om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en dat de kleine wereldreiziger jullie heeft geholpen

• 22 September 2015 - 08:49

Hans En Nel:

Wij zijn ook apetrots !
    Dikke knuffel voor de kanjer!

• 22 September 2015 - 08:58

Kees En Annemarie:

hallo Erik Davina en natuurlijk Caye

wat fijn te horen dat het zo goed gegaan is.

nog veel plezier.

• 22 September 2015 - 10:25

Mariska:

Had net een heel bericht neergezet maar zie hem nergens staan. Ik kreeg kippenvel van het lezen van jullie stukje. Echt super dat het zo goed is gegaan tijdens de vlucht. Knap van Caye hoor! Nu lekker bijkomen en genieten van de stad Sydney. En ik weet uit ervaring dat er nog heel veel moois gaat volgen! Zo gaaf dat ik nu met jullie mee mag genieten!! Doe iedereen in Aussieland de groeten van ons, hahaha! Xxx

• 22 September 2015 - 10:49

Toos :

Hallo wereldreizigers.
    Leuk even mee te reizen met jullie, ga zo door, en geniet met volle teugen. Blijf schrijven dan blijven wij lezen! Maak films en foto, en laat ook ons daarin meegenieten!

Groetjes uit Schipluiden,
    tchau, Toos.

• 22 September 2015 - 11:18

Edo:

Dat klinkt goed zeg! Een ontspannen aankomst dus. Veel plezier daar!

• 23 September 2015 - 10:25

Joyce:

Familie Van Winden!

Fijn dat het allemaal zo goed gaat, ik was ook gespannen hoor voor jullie vlucht.
    Gelukkig verwacht je dan het ergste en valt het het heel erg mee, zo fijn voor jullie!!

Geniet van al het moois, en van elkaar! Tot snel!!
    xxx